kawan baru la

come!!! follow me

Wednesday, May 18, 2011

BLOGGER LELAKI vs BLOGGER PEREMPUAN


Tajuk :" SETUJUKAH ANDA BAHAWA WANG HANTARAN PERKAHWINAN DISEDIAKAN 100% OLEH PIHAK PENGANTIN LELAKI ? "


aku bangkang 110 peratus yang arif...alamak terlebih pulak...
aku tak berapa setuju bila ben ashaari buat tajuk cam gitu...

aku ade pengalaman wooo,diekan bakal husband kita.
kalau korang sayang sangat kat die dan takut kehilangan die,
aku rase tak salah.bak kate orang susah senang bersama..
tak de salahnye kite bantu die,bukannya kene saman pon...bukannye jatuh maruah pon...

aku dulu cam tu gak...kite kene la share same-same...
aku dapat gaji aku beli barang sendiri,die dapat gaji die beli barang tuk aku gak...hahaha
same la,bila dah complete aku punya.kita tukar la plak cari barang die..
tapi kite tak tau masalah akan datang,ade je yang tak cukup..
beli tu..beli ni...
dah sume complete tiba-tiba ada masalah tu,ada masalah ni..
bila di check-check duit hantaran die tak cukup...
menggeletar badan die...mane taknyer dah terpakai...
mane nak cekau lagi sebulan lagi....
kat sape lagi die nak minta tolong..??
kat sape lagi die nak mengadu..???
kalau bukan bakal bini die jugak..ye dop..??


mase ni la nak bantu bakal suami,jangan diikutkan sangat keegoan kite tu...
nak ke tak nak..??? tak nak tolong melepas...sapa susah..???
aku dulu siap die nak ganti lagi pas ni,itu terpulangla kat korang yer...
nak suh die ganti ke..???kasi ikhlas ke janji korang dah kawin..^^

kita sebagai orang perempuan takkan tak bertimbang rase kot,
tak sayang suami ke..??aku sayang beb.selagi aku boleh tolong aku tolong la,
die pon same...jangan kedekut kasi pertolongan kat suami karang bile suami kedekut gak nak kasi pertolongan kat kite..???
kite tarik muka...nasib la...

So,buat bakal-bakal pengantin,tolong menolong la antara satu sama lain,walau die anak jutawan sekali pon kalau nak ditimpa masalah cam ni,kite kene tolong tau..jangan kedekut..mane tau pas ni die nak ganti double plak..???wow...mata duitan tol la korang ni...korang tau bukan aku..=-p


ehhh...ehhh cop..cop aku ni laki ke perempuan..???nape bela laki plak ni...
bukan..
hanya nak berkongsi pengalaman ajew..jangan marah...(",)

5 comments:

cayob said...

ala panjang lah entri awk...mmm tak ape..janji Ilmu....semoga berjaya awk!


Alang-alang saya dah datang, nak jemput awk dan rakan-rakan awk...datanglah p rumah...... :) Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........tak follow pun tak ape...janji awk datang, Inys Allah.

http://cayob.blogspot.com/

cunndaa said...

cayelahhh...hihihiii...

jenguk dr blog bro ben

zie said...

panjangnya hujah dia..hehe

Belog MTT said...

Singgah sini baca pendapat dari blog Incik Ben...

Jempot singgah BeloG MTT

miss nadya said...

singgah baca entry...mantop..:)
salam perkenalan..:)

Miss Nadya Punyer Blog