kawan baru la

come!!! follow me

Tuesday, May 24, 2011

JADI KULI....



Cian kat aku punya member ni,
name die siti (bukan nama sebenar ok ) bekerja di tuttttt...
aku biase lunch sesama ngan die...
kiteorang bukan satu company ok,tapi bekerja di satu bangunan sahaja...
saje jadikan peneman borak ngan makan,

aku selalu makan sorang..die pon selalu makan sorang...
tak de geng...mane taknyer company aku dan die hanye kiteorang je yang malayu..

lain-lain sume cina and india...
budak siti ni setiap kiteorang lunch selalu je mengadu nak brenti keje..

bosan la...tekanan la...
kecian aku dengar...
mane taknyer selalu kene buli....
almaklumla sorang je melayu...
keje die die buat...
keje orang lain pon die kene wat...
ape kejadah tuh....
pas tu kalau lambat siap keje pandai plak marah-marah..
kepala hotak die....
die tu baik sangat,aku plak kene ajar die...jangan kasi orang pijak kepala die...
adushh...sekali-sekala ajar dieorang..aku rase tak salah....
kalau tak berani cakap direct,pandai-pandai la kias...biar dieorang tu terasa sikit...

ye dop..???

2 hari lepas ade lagi satu orang melayu masok...

pon tak puas hati gak..

mane taknyer die kene rehat kul 12 tghari...

pas tu nak solat cam ne..??

die mintak tukar tapi dieorang tak kasi...

ade ke suh solat lam store..

aku cakap la kat die try la mintak lagi sekali...

kalau tak kasi gak cakap je kat die

"boleh saya solat lam stor tapi dengan 1 syarat kalau sy ambik mase stegah jam tuk solat jagan plak nak bising-bising"

kalau dieorang tak kasi gak die ade hak tuk buat aduan kat pejabat buruh..ye dop..??

kene la tegakkan kebenaran kita...

takkan nak ikut telunjuk dieorang 100 peratus kot...

hurmmm..

nasib baik la kat company aku tak cam ni...

walau aku sorang melayu,

dieorang paham sangat..

kasi pengecualian tuk aku rehat kul 1.00..

kiteorang pon slalu share makan-makan kat ofis...

tapi sebelum tu mesti dieorang akan bgtau..

"ni makanan u boleh makan meh,don wory..ade tanda halal ni.."

(",)

1 comment:

padlie said...

kalau company camtu, kena report..
hak beragama tu...

Jom kenal Sistem Suria kita