kawan baru la

come!!! follow me

Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Cikgu

Assalamualaikum....^.^

Rindunya nak selebrate hari guru...rase-rase last sambut dulu 7 tahun dulu..Tahun 2004 kat sekolah menengah kebangsaan Tendong..

teringat seminggu sebelum nak sambut hari cikgu ni.mase tu sekolah rendah..mesti kelam kabut nak cari hadiah..sape lagi yang jadi mangsa kalau bukan mamaku....mintak duit nak g beli hadiah..hahaha,sweet sangat..
Antara hadiah aku penah kasi :
~ pen : semua warna ade..merah,biru & hitam
~ sabun buku : biase dulu sabun paling femes sabun lux.

bila dah sekolah menengah dah pandai beli yang mahal sikit..

~ frame gambar : mesti car yang kiut muit,ade gambar katon-katon..
~ bunga : dulu kat sekolah ade wat penghantaran bunga,so kite tempah je nati orang tu deliver
la kat cikgu tu...
~ mug : biasa kat kedai ade jual mug yang tulis selamat hari guru...beli yang tu pon dah cukup...


sebenarnya tu tak penting,sekadar ucapan pon sudah memadai.
Buat cikgu-cikgu yang pernah mengajar aku di

~ 1992-1993 : tadika berek polis kota bharu,kalau tak silap aku name cikgu tu cikgu aisyah
kot.hehehehe
~1994 - 1999 :sekolah kebangsaan mekasar,kat sini banyak sangat pengalaman besh,
romantik,sedeh,kene marah,lasak...sume ade la..windu sangat..sume cikgu
besh,meh aku sebut sikit nama-nama cikgu...cikgu ridzuan,cikgu wan zain,
cikgu suaibatul,cikgu rasyid,cikgu azmi,ustaz daud,cikgu haslina..banyak lagi
la..
~ 2000-2004 : sekolah menengah kebangsaan tendong,kat sini pon besh walaupon peraturan
tersangat la ketat tapi aku rase rules tu la yang buat aku berdisiplin sampai
sekarang.cikgu yang pernah mengajar aku cikgu ratna,cikgu fatimah,cikgu
maznah..banyak lagi la..
~ 2005-2008 : International Islamic College.Pon besh.bnyak pengajaran yang dapat belajar
kat sini.Lecturer kat sini pon sporting gitu ^^

Cikgu terima kasih atas segalanya.Pengorbananmu takkan ku lupakan sampai bila-bila..
:::SELAMAT HARI CIKGU:::

2 comments:

fRaMe+LenSeS said...

terbaik perkongsian ni. terima kasih. ;D

Nadh suka dengan blog kamu, perkongsian kamu, Jum Nadh nk pomot, join contest Aku Ingin Berubah sahabat Nadh,,.

Mungkin kita leh sama-sama sampaikan message positive pada masyarakat dengan perkongsian dalam ni plak.. :D

umie said...

Nadh : time kasih....nati sy g terjah ok...