kawan baru la

come!!! follow me

Friday, June 17, 2011

Cara nak tengok kuku kite ni panjang ke tak...

Korang penah tak mase sekolah dulu-dulu kene ketuk jari jemari yang halus mulus ni
dengan pembaris besi.
Aku penah...
Sakit wo...
sebabnye,kuku panjang...

ishhh korang ni,
mane ade la...
kuku aku pendek...
aku dah explainkan aku dah potong semalam..tapi cikgu tu tak percaya..
cam ne tuh..??


kuku kite ni bermacam-macam jenis kan,

ade yang bulat,ade yang runcing..
samelah cam aku,kuku tangan aku tak boleh nak dipotong pendek sampai kegarisan
putih,ceh,macam nak lumba lari je...
betul tak kuku korang ade garisan...
silalah tengok sekarang..

kalau dipotong gak aku rase sakit sangat pas tu ngilu..
arghhhh cikgu ni tak percaya la plak...
nak buat cam ne terima la nasib badan..huhuhu
tak kira la mase sekolah rendah ke sekolah menegah ke,
kalau ade sport check mesti kene tanye...
"Panjang kuku awak ni,boleh potong lagi nih.."

Geramm jew tapi nasib baik la kadang-kadang ade cikgu yang paham,
die la yang tolong backupkan...
die kate kalau nak tau kuku kite tu panjang tak
terbalikkan tangan biar telapak tangan kat depan muka kita,

pas tu jari-jari betul kat depan mata..
pas tu tengok kuku tu nmpak tak..??
kalau tak nmpak maknenye still OK,tapi kalau nmpak maknenye kuku korang sume tu panjang...
korang boleh tengok tak..???

so,
maknenye kuku aku tak panjang..
yeay..terlepas...
jangan simpan kuku panjang2 k,
nak cakar orang ke ape ni..??

3 comments:

ajumohit said...

hari jumaat sunat utk potong kuku :))

umie said...

tau xpe..:-)

el-janna said...

hehe umi.. saye pun cm tu jugak mase sekolah.. ala org panggey kuku gelas, lepas tu cepat je panjang.^^