kawan baru la

come!!! follow me

Thursday, July 21, 2011

Jiran oh jiran...

Aduyai,letih la cam gini...asyik kita je yang kena buat,
it not fair..
mesti korang tertanya-tanya ape ke hal ni..??
ni ha cik-cik abang kat sebelah rumah ni...pemalas betul la...
bukan aku nak tuduh orang sebarangan tapi kenyataan...
sume dah beso-beso pandai-pandai la menilai mane yang OK mane yang tak kan...
tong sampah punya hal pon kecoh ke..??

sape tak kecoh beb,semalam baru cik hubby basuh tong tu ha,
bau sampai masok rumah..
mane tak fening..tup-tup pagi tadi sampah dah penuh...
tak kisah la penuh,name pon tong sampah
tuk kite buang-buang barangan yang tak pakai...tapi agak-agak la..
ikat la elok-elok...masukkan lah dalam plastik..ni main campak je....

orang yang pungut sampah mane la ambik yang sisa-sisa tuh,ambik yang berbungkus je la...
pas tu yang lain ditinggalkan dalam..lama-lama tak ke naik bau...wekkkk...
dah la kau share tong tu ngan aku...tong tu aku yang punya tau,so pandai-pandai la jaga..
semua dah tua bangka..benda kecik pon tak leh nak buat,cam ne nak buat benda besar..

cam ne aku nak tegur ni..??aku risau gak bila cik hubby mula ambik tindakan..
aku bukannya tak kenal cik hubby ni..tadi pon dah mula bgtua..
"kalau die buat cam tu,hubby nak ambik sampah ni nak campak je belakang rumah"
ha tengok dah bengang...aku malas la nak tarik muka ngan jiran-jiran nih...
grrrr...

4 comments:

missbby said...

oh paham sangatlah keadaan macam gini, nasib kita dapat jiran yang baik hati..harap awak sabar ye..

misya said...

jiran sebelah umah saya pun berperangai sama

umie said...

missbby : ye...kene sabar bebanyak..:-(

umie said...

misha : ye ke...nasib la...huhuhu