kawan baru la

come!!! follow me

Wednesday, July 27, 2011

Kenapa hati manusia ni busuk..??

Busuk...memang busuk hati...
Dah la busuk,hati jahat plak tu...
ade la si tijah ni (bukan nama sebenar)
bersama-sama rakannya telah melakukan kesalahan..
tapi akhirnya terkantoi..almaklumlah dieorang ni kan tupai...
kalau dah tupai,lame-lame mesti akan jatuh gak kan..??
tapi yg masalahnye sekarang dieorang2 ni busuk hati sangat,
tak leh tgk org senang,mesti nk cari gak kesalahan org,
kesalahan diri tak nmpk...
pas tu tak puas2 hati lagi nk melakukan kesalahan..
nak bertambah-tambah lagi dosa yg memang dah bertimbun..

marah bebonor kat orang yg dh bocorkan rahsianya,
bukan nk bersyukur sekurang-kurangnya die tak
lebih melakukan kesalahannya..betul tak.?
ni nk cari lagi..nk ugut lagi tak nak maafkan...ape kejadah tuh..??
hummm,mintak-mintak bertobat la,
kite sesama islam saling ingat mengingati,
jangan dikata jaga tepi kain pulak...

Kita tegur untuk kebaikan jugak...
belajar tinggi-tinggi tp otak tak berkembang...
adushh parak..aku tak nk pk dah..lg pk lagi geram..grrrr


1 comment:

Jiejah Gorjes said...

ni spesis yg merasakan diri dia jer yg betul org lain tak betul so dia tak sedar kesilapan dia sendiri. maka doakan la dia tersedar dari mimpi2 indah yg mengarut tuh (^^,)v