kawan baru la

come!!! follow me

Wednesday, August 3, 2011

Bubur Lambuk @ kg Baru

Hari ni selesai sudah kita berpuasa untuk hari ni..Dah tiga hari yer..Alhamdulillah...
Bila kita berpuasa mesti adenya bazar ramadhan...Tapi aku masih belum menjejakkan kaki lagi
ke bazar depan rumah ni..huhuhu
Cik Hubby la ni tak kasi,die tau aku ni jenis kelabu mata..hahaha,semua nk makan...

Tapi akunya paberet ni mestilah bubur lambuk..wajib kena makan...
lepas pjuk cik Hubby barulah die nak pegi cari...yeayyy
semalam la g cari kat kg baru,ingat nk cari kat tepi masjid tapi satu pon xde..yang pelikny orang kat situ punyalah ramai...apa dieorang buat ni..??Singgah solat asar kot..
Pas tu aku tengok sorang sorang kuar bawak plasik....ehhh,bubur la..mane dieorang amik..kat masjid ke..???

kiteorang g la sebelah tepi...kompommm..memang dieorang tengah kasi bubur lambuk...perghhh punyalah ramai..cik hubby tanya gak nk beratur ke..???xnak la..nak tunggu maksudnya tak masak la aku jap lagi...terpaksalah cari kat raja alang...seb baik ade gak yang jual...hehehe,
dapat tapau 2 bungkus...

sape tau cam ne nak buat bubur lambuk...xreti la...agaknya kalau dah tau cara buat mesti aku nak buat tiap-tiap hati,makan sampai jemu..hahaha

1 comment:

Aku Ibu Muda said...

tak reti buat jugak... yg kg baru mmg terbaik... weekend nanti hubby janji nk g beli bubur lambuk kg baru..yeay!

*weekend ni blk kg...nenek buatkan bubur lambuk style klate :)