kawan baru la

come!!! follow me

Saturday, August 6, 2011

Dirinya teraniaya..1pergi...10 datang

Berat sungguh dugaan bulan puasa tahun...Baru hari keenam puasa dah macam-macam menimpa kat kami suami isteri...ape semua tu..??dugaan kah.???
Sedih pon ade,marah..menyampah semua ada la bila cik Hubby menceritakan bila dirinya teraniaya...Ya ALLAH ade jugak manusia yg begitu kejam dalam bulan puasa ni...Sampai hati diakan..??

Disebabkan hal yang kecik cam tu cik Hubby hilang sumber pendapatannya..Orang yang dia snjungi selama ni,yang menjadi tempat bergntung harap...halau cam tu je...
Apa semua ni..??Kalau bukan ada orang yang bernama batu api..???
Hinanya bila terasa dihalau begitu..??Boleh siap ludah-ludah lagi...Perghhh menyirap hati aku bila mendengarnya..

Tak sanggup aku nk dengar...dihalau tanpa sebab yang kukuh..
tak pe la nak buat cam ne,bukan rezeki cik Hubby untuk terus bekerja kat situ...ade sebab dan munasabah bila Yang BerKuasa dijadikan sedemikian...mungkin untuk tidak melibatkan diri lagi dari bersubahat dengan orang-orang kat situ kot..

hurmm,tapi tak sampai seminggu pon kejadian ni cik Hubby dah dapat tawaran bekerja yang lain..Alhamdulillah syukur nikmat...still dalam bidang yang sama cuma majikan yang lain..tapi majikan tu pon adalah bekas majikannya jugak..Baik sangat..siap boleh bgtau lagi,awak punya pasal bila-bila boleh start keje..dah tak de nak tnya pape dah..Malah memberikan kepercayaan 100% utuk bukak sendiri bussiness yang lain tanpa mengeluarkan modal..
Aku bersyukur sangat..ade gak orang yang baik hati cam ni...moga die dirahmati oleh ALLAH..

*Semoga majikan lama ambik la ikhtiar...jangan dok dengar je sebelah pihak..tak terkenang lansung jasa cik Hubby msa die kesusahan...xpela kita tak mampu buat apa-apa pon..moga dia terbuka hati..terbuka mida dan mendapat hidayah dariNYA..Amin..

No comments: