kawan baru la

come!!! follow me

Wednesday, May 30, 2012

Orang Cina ajar aku cara untuk IKHLAS..


Terjepuk kene kat batang hidung sendiri..adush..
dulu aku pernah buat entry pasal member aku pinjam duit kan..
Semalam aku dok dengar member office ni bercerita..
walaupon die sikit berlagak tapi aku suka perangai die..
die cakap orang selalu pinjam duit kat die tapi tak bayar..
pas tu aku cakap la kenapa you tak mintak...
die cakap tak mau mintak..lau mintak pon belum tentu dapat.
Kalau orang tu ade duit so pandai-pandai die la nak membayarnya..
mungkin orang tu still takde duit nak bayar..
you push pon tak guna..lagi buat you stress..
dengan muka tak puas hati..aku tanye lagi..tapi tu you punya duit meh..
lau seratus still consider OK la..tapi kalau die pinjam 3k..you mau lupa ke..
Dia sudah open cerita sama i, die punya problem..
I pon Ikhlas tolong sama die..
kalau dia tak dapat bayar pon xpe..
I single,parents pon sudah xde..takde la bebanan sangat..
I share ape yang i ada...lau die tak dapat bayar,die doakan i pon cukup la..
nanti tuhan sayang sama i ma...nanti bila tuhan mau ambik i,die angkat saja la...
takde tidur katil (maknenye xde sakit terlantar atas katil).
kalau tidur katil sapa mau jaga i..??
wo sampai cam tu sekali kan..humm aku pulak bila orang dah pinjam banyak-banyak tanpa
ade perasaan nak bayar balik mulalah nk memberontak..maki sesedap rasa..
aku sendiri pon tak tau ape keadaan orang tu..dah makan ke belum pon aku tak tau..
adush..hinanya aku...pengajaran..-.-"

No comments: