kawan baru la

come!!! follow me

Monday, June 4, 2012

Bahasa melayu yang memandai je diubahkan


Kat office aku ni ade receptionist bangsa cina.
Nama : Chia ( bukan nama sebenar,gile kau nak letak nama betul..kang kene saman)
Gender : Female
Age : Around 40 + tapi nmpak cam 30 je..pewittt
berat : 45kg
Status : Single..
Aku panggil die ms chia...die ni jenis friendly sesangat..
walaupon die jenis sarcastic tapi bagi aku ok jer..
lagipon die selalu cakap, always kene open....jangan pendam..
nanti lame-lama boleh ade problem mental...hummm,betul ker..??
Yang aku suka ngan ms Chia ni dia suka kasi barang mahal2 kat staff ofis ni..
(asal kasi barang mahal je terus ajak jadi bff..hahaha..mata duitan betulla,peluang beb)
Kadang-kadang dari singapore,dari London,Paris...auww i loke
Orang dah kasi,aku ambik je lor..hehe ambik kesempatan nampak..
Ms chia ni suka jaga badan tau,makan pon berkhasiat,follow piramid gitu..
makan oat,buah,yogurt,brown rice,choclate yg low fat...minyak-minyak and santan-santan ni sorry la..
sebab tu dapat barang dari die pon sume yang jenis follow pyramid punya...paling bnyak aku dapat
chocolate bar dari singapore.
Intro panjang sangat,sebenarnya nak cite ini je...
Ms Chia ni lau cakap melayu...fasih...cuma kekadang ade gak yang terpele'ot..(cam ni ke ejenye..??)
itu yang kadang-kadang aku gelak....
contohnya cam tadi,
die dok ngadu pasal staff bawah yang dulu die selalu kasi ole-ole..(berkira gak die ni eak..)
Ms Chia : Siti(die panggil aku siti daaa),dulu ar i selalu kasi ini barang luar negara kat dieorang tapi satu pon die takda balas.
Aku : ya ka..
Ms Chia : Ye la...Kasi kat minah la,ms joyah la,kinah la tapi tengok mane ade dia balas balik
               ,i je yang selalu jadi santan Claus..
Aku : ???(santan claus..???buat muka tercengang)
Ms Chia : yang selalu kasi hadiah masa x-mas..
Aku : oh...Santa Claus..(dalam hati seb baek die tak sebut setan claus..mau sakit perut aku dok tahan gelak,..)
Ms Chia :ha ye la santang claus la..
Aku : santan jadi santang la plak..OK,fine

ok,bye sambung lain kali plak pasal ms chia ni...

2 comments:

eintan nurfuzie said...

ahhah...santan?terbaek la dia tu

eintan nurfuzie said...

ahhah...santan?terbaek la dia tu