kawan baru la

come!!! follow me

Thursday, June 14, 2012

Cara Pemakanan aku ditukar...


Doc ade kasi ubat diet..satu pagi and satu malam..
then staff kat situ tolong explain kan cam ne nak makan...
makan 1 biji pagi..tapi selepas makan ubat tu dalam setengah jam kemudian..
awak kene ambik heavy breakfast.
aku jawab selamber je OK..ingatkan breakfast biasa je,cam aku ambik selalu..
mungkin die tak puas hati..
staff tu cakap lagi make sure awak ambik heavy breakfast tau...
baru la tersentap jap..xleh ke makan roti ke,cereals ke..??
pas tu die cakap..."Boleh..tapi tukar...ambik tu sume petang ke malam"
pagi ambik heavy breakfast..
tengahari ambik buah-buah..nak makan pon makan lauk saja..banyakkan sayur..
petang kalau lapar..ambik salad ke..oat ke..
malam pon sama..ambik buah,sayur..
and make sure minum air yang banyak..kalau tak awak akan rasa sakit kepala..
wo..mencabar gak..kalau kerja aku jarang ambik heavy breakfast..paling berat pon
nasi lemak..tu pon sebulan sekali..yang lain makan kuih,roti..cereals..
lain la kat kampung..memang pagi-pagi belasah nasi berlauk dulu...tak pon nasi kerabu..
humm xpe la slow-slow..seb baik la aku memang selalu bawak bekal nasi untuk tengahari..
so aku ambik nasi tu untuk makan pagi..
tapi alhamdulillah..sampai waktu lunch tadi takde rasa lapar pon lagi..
kita tunggu next week..apa hasilnya..daaa

2 comments:

Salmi Khairil said...

ubat diet yang cam maner tu..aper nama ubat tu..macam saya doc bagi metformin

umie said...

Salmi : adipex...metformin pon ade gak..:-)