kawan baru la

come!!! follow me

Monday, June 4, 2012

Nyaris kene tolak kereta di cameron Highland


Eeeee,aku punya husben ni kan slalu buat perkara pelik tau,
tarik telinga baru tau...
minggu lepas kiteorang balik kampung kat pasir mas,emergency...
tapi kene balik KL balik ari sabtu,sebab dah xde orang kat kg..sume g kedah..
so terpaksa la balik...ari ahad cuti ni...jom kite g cameron la...kalau dari pasir mas
baru 4 jam gitu la..First time g cameron wo...jakun jap..
al kisah..taib..
biasa kalau balik KL,kat gua musang kiteorang brenti jap isi minyak...
tapi ni xde brenti pon terus je naik..dengan harapan
ade la stesyen minyak kat depan sana....
naik punya naik punya naik...habuk,hampeh..
satu stesyen minyak pon xde..
mula sume menggelabah,yang ni dok salahkan yg tu,yg tu dok salahkan yang ni...
geramnya..sampai dah kuar "warning" tau...tuhan je yang tau berdebar ke tak mase tu...
bila dah sampai atas sana..belum lega lagi,kat kawasan perkampungan tu xde stesyen minyak pon..
last skali tnye orang kat situ...selamber je die jawab..18km lagi...agaknya dia dah biasa kot jawap soklan cam ni..
hahaha..oit..oit..belum lega lagi...
perjalanan 18km tu dah rase cam 180 km,jem la plak...cobaan..sabor je la..
butakan je mata bila tengok orang dok shopping tepi jalan...
Ha tu dia...
penantian yang ditunggu telah tiba....akhirnya jumpa gak signboard stesyen minyak kat depan tu...LEGAA..
dah isi minyak time to cari tempat penginapan..
leh mandi-mandi..baru shopping...
tapi xdapat...hotel banyak full + cuaca panas + orang ramai sebab cuti sekolah
so perkara paling baik adalah,beli ape yang patut then balik..
gambar pon xdapat nak snap....grrr
seb baik la ade lata iskandar,kalau sapa yang nak balik KL lalu perak akan jumpe la air terjun ni...
tepi jalan je..dapat gak basuh-basuh muka kasi cergas balik...

p/s:kene plan balik la nak ke cameron..tak puas hati pergi hari tu..