kawan baru la

come!!! follow me

Friday, July 13, 2012

Kitaorang kene sound ngan cashier Steamboat..


Semalam pas g carrefour,memang niat nak makan kat luar,
dah xlarat nak masak,
fikir punya fikir,kiteorang rasa nak makan steamboat la.
dah lame sangat tak makan,kalau makan pon yang kat pasar malam..tu je la...
kiteorang pilih restoran Q Thai Village kat taman dagang,ampang..

Kalau malam dieorang xde ala carte,tu untuk petang sahaja..
malam untuk buffet sahaja..
Ada 2 jenis hidangan..1 untuk stim saja,yang ni 1 kepala tak silap aku 22++,


1 hidangan lagi untuk grill n stim,yang ni 27++ kot..
aku ambik yg stim je...dah tau dah xleh nak bawak banyak..hehe
Semalam bnyak barang tinggal ciput-ciput je..
ye la datang dah kul 10.30..tapi OK la janji dapat merasa semua.
Kiteorang semalam dapat habiskan 4 pinggan je..

                         2 pinggan untuk makanan jenis bebola cam
ketam,fishball..
*nampak box merah tak..??
haaaa yang tu je tak dapat nak merasa sebab tak de..yang lain sume dapat.

1 pinggan untuk makanan seafood..semua jenis lala la aku ambik,pas tu ambik ayam sikit
lagi 1 pinggan untuk sayur + cendawan...wah semalam cendawan butang paling banyak aku rembat.
cendawan-cendawan ni peberet sume..

* gambar-gambar ni diambil kat SINI

aku tanya cik suami nak lagi tak..??kalau nak,nak p ambik lagi...
masing-masing dah mengalah..semua atas meja licin..tomyam dalam periuk pon ade lagi sikit..
tapi ingat setiap 100g yang kita tak habis makan akan dicharge 10hinggit OK..
so jangan la menbazir...ambik mana yang nak makan dulu..
bila nak g bayar,akak cashier tu tanya,awalnya habis makan..makan la lagi..
takpe..kiteorang tutup kul 12.30..dah bayar mahal-mahal jangan makan sikit..rugi la...
dah 4 pinggan kot,xleh nak masuk dah..lain kali la plak..
pas tu die cakap,lain kali bawak family..makan ramai-ramai seronok..
barulah dapat makan bnyak sikit..
hahaha,baik tol akak ni..ok la kak nanti kiteorang datang lagi k,bawak 1 family..
so semalam bilnya untuk 2 kepala + 1 fresh oren + 1 honeydew + 1 sirap lemon = RM 57.00
humm berbaloi gak sebenarnya,tapi kalau dapat makan lebih lagi berbaloi-baloi.:-)




2 comments:

awEEN said...

aishh..telan liuq pulak tgk makanan tu sume hehehe =)

umie said...

aween:hehe,nak try la tu..p la..ajak ramai-ramai..