kawan baru la

come!!! follow me

Wednesday, July 25, 2012

Maruah Kita..


Hari ni first day aku berpuasa,
fuhh naseb baik cepat habis,hehe

Nak citer ni..
kalau ikutkan nafsu jahat,
time tak dapat pose tu aku dapat je makan kat office,
ye la,sapa peduli..semua kat situ chinese,
lagipon dieorang tau kalau peot mmg tak leh puasa,
so kira green light la eak..

tapi bagi aku,
tak payah la semua tu,,
tak berapa penting,
lagipon nak hormat bulan ramadhan ni..
dalam beg memang sediakan air mineral ngan kismis..
masa semua dah kuar g lunch,
dapat la aku teguk air tu sikit ngan makan kismis..
cukup la tu,nak makan lebih-lebih balik rumah la..

tapi aku heran la,
kenapa orang melayu kita ni,
suka sangat tunjuk kat orang yang kita ni tak dapat puasa,
bangga dapat makan depan orang ramai dalam bulan puasa,
tau la peot..tapi tak yah la nak nunjuk-nunjuk cam tu..
kalau tengok kat area aku kerja ni,
ramai yang cam tu,kadang-kadang penuh cafe..
aduyai..dieorang tak malu ke eak..??
nak kata budak,sume aku tengok dah tua bangka,
tapi still tak mengerti erti menghormati.
geram je tengok..
Humm biar je la,pandai buat pandai la tanggung kan..
kang ngumpat lelebih dapat plak dosa free kat aku plak..
daaaa..(",)




No comments: