kawan baru la

come!!! follow me

Friday, September 20, 2013

::Bermula kembali::


last week aku call klinik untuk buat appoinment ngn doc hamid..
alhamdulillah..dapat..xde nk kene tunggu turn lama-lama..
mula-mula cuak gak..ye la takut treatment kene ulang plak..
paling cuak bila kene x-ray HSG..
terasa kengiluan die..
memang dah tak nk buat dah benda tu..
tapi doc cakap tak kene buat dah sume tu..
just continue balik makan ubat cam sebelum ni..
pas tu try untuk control makan dh diet..
boleh doc gelakkan aku..
die cakap senangnye hati die..
badan dh naik mendadak ni..huhu

so sekarang doc sdiri yang kasi aku menu yang sesuai untuk diamalkan..
pagi die cakap minum secawan jus apple hijau + carrot..
pas tu ambik cereal...
kalau lapar lagi mkan telor..
sementara nak tunggu tengahari tu kalau rase nak mengunyah..
jangan makan jajan,tukar makan kacang cam gajus ke badam..
makan raisin,aku buat baby carrot n apple jadi snack..ngee

bila dh masok tengahari..makan rojak ke..salad ke..ambik lauk -lauk je..
malam makan sup,buah-buah..air kelapa..
kalau boleh xyah makan nasi putih,cafein n semua yang berasaskan tepung..
kalau nak gak kene cari nasi perang n roti whole grain..

so far aku amalkan ape yg doc cakapkan..
hari ni sepuluhari aku tak sentuh lansung nasi putih,semua jenis mee dan cefein..
resultnya...aku dah lost 2 kg..dalam masa seminggu..
ok la tu kan..
ade lagi 3 minggu untuk cukupkan sebulan..
aku target dalam sebulan aku boleh lost sampai 5 kg..
Insyaallah boleh..
Doa-doakan lah ye..

No comments: